Strona gówna

S這wia雟kie szepty

Czarodziejski zielnik

Czarownice

Z這wrogie kobiety

Marzenia (video)

Freja

Bia豉 Dama

Kirke

Goplana

Czary mi這sne

Arty軼i

czary3


czary4


czary6





Czary mi這sne

 „Kuma stara” z  ballady „Ucieczka” Adama Mickiewicza  jawi si jako „specjalistka” od magii mi這snej, albowiem mo瞠 zrobi „mo積e czary”. Wa積 funkcj w jej praktykach magicznych maj spe軟i „kochanka dary”, co wskazuje na to, 瞠 „widma” zna prawid豉 magii przeno郾ej. Warto w tym miejscu przywo豉 gówne za這瞠nia tego typu dzia豉 czarodziejskich. Po pierwsze, rzeczy, które kiedy pozostawa造 w styczno軼i ze sob, nadal dzia豉j na siebie nawet wtedy, gdy kontakt fizyczny przesta istnie. Po drugie, cokolwiek uczyni si z przedmiotem materialnym, wp造nie to w taki sam sposób na osob, z któr przedmiot ten kiedy pozostawa w jakim stosunku, bez wzgl璠u na to, czy stanowi cz窷 jej cia豉, czy te nie. Panna oczekuj帷a na swego rycerza dostarcza wied幟ie do czarów jego w這sy. Zanim jednak rozpocznie si akcja magiczna, „kuma stara” nakazuje dziewczynie, aby wyp璠zi豉 ksi璠za. A zatem wykonywane praktyki magiczne b璠 zwi您ane z dzia豉niem si inferalnych. W dzia豉niach czarodziejskich bierze udzia nie tylko „widma”, ale równie dziewczyna. Czarownica  wydaje niecierpliwej pannie polecenia, które ta musi dok豉dnie wype軟ia. Mo積a w tym miejscu przywo豉 nast瘼uj帷y passus:

W這sy jego w w篹a spl帷z,
Dwie obr帷zki razem z陰cz,
Z lewej r瘯i krwi us帷z,
A na w篹a b璠ziem kl望,
W dwie obr帷zki b璠ziem d望,
Musi przyj嗆 i ciebie wzi望.

czary1                 czary2

Warto zwróci uwag na sensy symboliczne poszczególnych elementów akcji magicznej. Otó nie przypadkiem czarownica nakazuje spl徠a w這sy rycerza w w篹a. W捫 to najpe軟iejsze uciele郾ienie chaosu, energii, chtonizmu. To równie zwierz postaciuj帷e zarówno zasad m瘰k, jak i 瞠雟k.  Tutaj trzeba  odnotowa, i w這sy w magii mi這snej odgrywaj wa積 rol, jawi帷 si jako transponenty zawieraj帷e in corpore czarodziejsk moc, gdy zast瘼uj w czarach i gus豉ch dan osob jako cz窷 jej w豉sno軼i.  Wa積a  jest sama czynno嗆 spl徠ania w這sów, która wi捫e si z magicznym zawi您aniem, a zatem ma za zadanie uruchomienie procesu. Nie bez znaczenia staje si fakt, 瞠 dziewczyna musi z陰czy dwie obr帷zki. Obr帷zka, jak powszechnie wiadomo, koduje implikacje ze zwi您kiem ma鹵e雟kim, wieczno軼i, sta這軼i w mi這軼i. Obr帷zka to przedmiot uosabiaj帷y magiczn si喚 kr璕u, obdarzony moc dzia豉nia. W tym przypadku po陰czenie dwóch obr帷zek ma dodatkowo wzmocni si喚 oddzia造wania magicznych praktyk. Nieprzypadkowo te dziewczyna musi z lewej r瘯i us帷zy krwi. Lewa r瘯a ewokuje skojarzenia magiczne. W wielu kulturach lewej stronie przypisuje si negatywn ocen elementu 瞠雟kiego. Natomiast w europejskiej magii strona lewa odpowiada czarnej magii. Upuszczona krew dziewczyny symbolizowa ma zapewne zawarcie przymierza ze swym ukochanym. Nie przypadkiem tak瞠 „widma” z pann oczekuj帷 na przybycie ukochanego b璠 kl望 na w篹a. Kl望 znaczy tyle, co zaklina, rzuca zakl璚ie. A zatem znaczenie s這wa kl望 mo積a uj望 nast瘼uj帷o: „za pomoc okre郵onych sów zobowi您uje si moc, by sprawi豉, 瞠by komu (czemu) sta這 si to, czego chce nadawca”. Nast瘼nie stara kuma i dziewczyna b璠 „d望” w dwie obr帷zki. Przywo豉na czynno嗆 magiczna ma ostatecznie wp造n望 na po陰czenie dwóch oddalonych od siebie osób. Kojarzy si ona z magicznym dmuchaniem, wzbudzaj帷ym asocjacj z „tamtym 鈍iatem” i ewokuj帷ym sensy zwi您ane ze zniewoleniem. Magiczne praktyki „widmy” i dziewczyny przynios造 skutek, albowiem m篹czyzna – upiór przyby po swoj wybrank i zabra j w za鈍iaty.


                                                                                                      Romantyczne fantazmaty demonicznej kobieco軼i